Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 7 september 2013

Päronrost!

Mia päron, ruttnar och ramlar av, bladen är prickiga och uppenbarligen mår inte trädet bra.....
Päronrost kan man få och värden för rosten är oftast En, vi har en En, en inte frisk En, en stor En!


Päronen ser ut så här....

Inte bra, inte bra....
Så vi tar bort Enen, så får vi se om det blir bättre nästa år :)
Först bort med berberrisen som står runt Enen....


Klippa och såga.....


Mycket ris blir det....
Taggigt ris...


Sen tar vi fram de riktig grejerna, ja inte jag då, nu är det Stora O som jobbar!



Jag håller i repet jag, s att den ska ramla åt rätt håll liksom :)


Nöjd!


Tomt!

Så, var det med den Enen :)
Hoppas Päronrosten blir borta också......

Annars då?
Jo en tur till Stolpens trädgård, med bästa J, en sväng i skogen, svampsoppa till lunch, grillat till kvällsmat....



Och vilken underbar kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar