Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 23 november 2013

Kall, sovmorgon!

Efter en något hektisk vecka, men kul, så var tant trött.....
Somnade ovaggad som ett barn, efter Skavlan och några virkade rutor, vilket var skönt!
Ensam var jag också, nåja ensam och ensam, ett antal fyrbenta varelser, delar ju sovrum med mig, men tvåbeningen, Stora O, rumlade om med arbetskamraterna och ramlade in nån gång under natten.

Vaknade halv sex, med en blixtrande huvudvärk, ut i tio graders kyla, med tre kissnödiga hundar, en cigarett och en ipren senare, återgick jag till sänghalmen, kröp ner med mitt blixtrande huvud, bredvid en snarkade livkamrat och somnade om för att återkomma till vaket tillstånd kl halv tio!
Halv tio, när hände det senast??



Nåja, kallt ute, småfåglarna matade, köket, hallen och rummet dammsuget, bordet rensat och brödfrysen inventerad, gör att en tur med hundar och lite virkning efter det, står på dagens plan.

Inga fel alls, helt gratis och passar tant alldeles utmärkt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar