Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 14 april 2014

Årets tråkigaste.....

Ja det där med att se möjligheter.....
Föll redan dag två, jag är tydligen sjuk!
Och vad ser man för möjligheter då? Mest omöjligheter faktiskt!
Ibland kn man tänka, va skönt det skulle va att bli lite sjuk, gå hemma och rota, läsa en bok, sova hela dagen.... Ja ni fattar!

Åsså blir man sjuk, sover ända till sju, då en tokig terrier pipandes vid sängen, talar om att det minsann är dags att stiga upp!
En flisa i fingret gör att fingern är som en stel och kall?! Pinne, så första godmorgonröken, blir lite konstig....
In igen, vankandes, kaffet smakar absolut inte...
Kanske är det så, när man tillbringat natten på toaletten, sittandes, nej jag har INTE kräkts, tack gode gud!

Kl tio, ringer de från Solstaden, Kaliumvärdet är lite väl högt på proverna vi tog på Fender i torsdags, kan du komma in till Arvika för en ACTH-stimulering, en ovanlig sjukdom, Addisons sjukdom, vill de utesluta.
Ähm, åka till Arvika? NU? SJUK???
Nåja, en sväng i bilen fram och tillbaka, får väl funka.
Börjar med att ta av Alsolomslaget på fingern som suttit sen sju, och lyckas klämma ut flisan tillsammans med var och annat äckligt..... Kräks nästan av det bara!
Kastar mig i duschen, får på kläder och stoppar Fender i buren, hundarna i hundgården, och drar iväg....

De tar ett prov, och ber mig lämna honom där i en och en hal timme! Hoppsan, vad gör man i Arvika då, när man dels känner sig som en påse nötter, och dessutom är hemma från jobbet, pga sjukdom och halva stan jobbar typ på mitt jobb?
Åker hem och vänder?
Nej knappast, har ju Stora O:s bil, eftersom han fick ta över mitt verkstadsbesök med Mini idag....
Och en JEEP, som drar 1,3 liter milen, far man inte 7 mil i onödan med....

Handla lite, strosa runt på granngården, fick mig faktiskt nya gummistövlar, nedsatta med 300 kronor, lite fröer och ett par trädgårdshandskar, här ska inte bli några mer flisor!

Hämtar till slut katten, efter att ha fått honom ultraljudad också, njurar, lever och mjälte ser ok ut.

Far hem packar in maten, tar en tur i trädgården med hundarna......
Helt jävla slut!
Går in, lägger mig och vilar lite på soffan....
Två hundar på golvet bredvid, en i soffan....
Och somnar!



Vaknar av att Stora O tittar på mig, och med stora ögon säger: "Det är inte vanligt att du är sjuk...."
Mest förvånad över att jag lagt beslag på hans soffa troligtvis :)

Nu är jag om möjligt ännu mer mosig än förut, men toaletten och därmed avloppet har fått vila.....
Och frågan är om magen brakade pga de gamla pepparkakorna jag hittade i skafferiet och smaskade på igår, så jag kanske är frisk?
Kanske kan jag orka mig iväg till jobbet i morgon, för så här tråkigt var det länge sen jag hade....
Ska bara ta en Ipren, för huvudet värker också....

Over and Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar