Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 16 april 2014

Vilken tur!

Jag är frisk!
Eller i alla fall mer frisk än i går, mindre trött, piggare, eller vad ni vill kalla det.
Och jag ska gå till jobbet!

Vilken himla tur att jag har ett jobb, det finns många som inte är lika lyckligt lottade som mig!
Och att ha ett jobb som är roligt och man trivs, är ju ännu bättre, ett jobb som inte bara ger inkomst och mat på bordet, utan även tillfredsställelse i form av möten med underbara människor, härliga utmaningar och ett högt tempo!

Gick med i en grupp på facebook, "giving people" där är det många som inte får maten att räcka till, många som ber om vår hjälp, för att de behöver få ge sina barn det mest självklara, som mat på bordet!
Egentligen tycker jag att en sådan grupp inte borde behövas i Sverige 2014, ett välfärdssamhälle, som borde kunna se till att alla barn i landet får äta sig mätta......

Men visst är det tur att det finns människor, som kan dela med sig!
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar