Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 26 juli 2014

Ta vara på livet!

Funderar mycket, jo jag är ju sån....

Vi har ju en båt, en vit med en motor hängandes där bak, ett golv, som alltid är blött och små hårda bänkar efter sidan.......
Där chauffören sitter (Stora O) finns en ruta, för att han inte ska bli blöt, nån sån ruta finns inte för passagerare......



I dag, första gången sen midsommar tog vi en tur med båten.
Laddade med matsäck, handdukar, virkning och annat nödvändigt, som en tjock tröja, begav vi oss mot Brunskog, en nätt liten tur på kanske en och en halv, två timmar.....
Det tog två, båten är liten och motorn tydligen ännu mindre, så fort gick det inte....
Vi hade mer last, typ de två mest älskade över 65 på denna jord!


Mor och far alltså :)
MöraPer, Motti och fläsk och en karamellstrut, skulle inmundigas, på Gammelvala, eller Den gamla världen, som han sa som frågade efter vägen....

Nåja, det gick som sagt va inte fort, men vädret var strålande, och trots att det blåste en del, från sidan, så det skvätte ner mig grundligt, så var det skönt!
Frågan är om min kropp tycker det är lika skönt i morgon, eller i natt, den har intagit en viss ilsken rödbrun färg... Ja jag vet att jag ska smörja mig med solskydd, men jag rensade badrumsskåpet i fjol, från gamla flaskor sen 2009 och efter det har det inte blivit att jag köpt några nya.....

Nåja, en lagom långsam båttur, med fikapaus under järnvägsbron (megaromantiskt) och en annan viktig attiralj.....


En virkning i en så rosa färg, att det var tur jag hade solglasögonen på mig.....
Det ska bli en Uggla, nej den är inte klar idag, men i morgon kanske :)

Snart efter fika och virkning, såg vi vårt mål i sikte.....
Brunskogs kyrka!


En mycket vacker kyrka, som ligger högt, så den syns åt många håll, och jag är så gammal att jag minns att den brann (det var inte på 1800 talet!) 1972 närmare bestämt, och jag tror det var ett åsknedslag.
Nåja, nu står den där och liksom hälsar oss välkomna, vi som kommer köksvägen, så att säga, för man betalar inget inträde när man kommer sjövägen :)

Och vi som inte hade några kontanter, var ju rätt nöjda med det, men de tar väl kort?
Nåja, vi hittade ett litet bankkontor, där vi generöst mot oss själva, tog ut tusen kronor, kan ju va bra att ha, om vi hittar nåt, eller vill äta.....
Vi köpte varsin dricka, och jag har niohundrasextio kronor kvar i plånboken :)

MöraPer, var bra!
Jag mådde illa, typiskt sjöillamående, eller vätskebrist, för när jag gick på toa, var det inte många droppar jag lyckades kissa.....

Mor och far åt Motti och fläsk, mor vann två grytlappar på lotteri, som jag fick, kan ju va bra att ha som virkmönster :)

Sen for vi hemåt!

Soppatorsk!
Reservdunken tömdes, vi fikade, bullar och kaffe drivandes ute på Värmeln, medan Far och Stora O "tankade"
Moln började torna upp sig, och plötsligt var inte stänket från vågorna lika sköna......
Kallt blött och Linne!
Huga!

Satte mig hos Stora O, inte bakom rutan dock och vi tog den obligatoriska Båtselfien (hoppas ni sett den, barna?)


Ja, jag har missfärgade tänder, men jag ler i alla fall, ja jag har RayBan-kopior, hittade dem i en låda i köket! (dina Lilla O?) Och ja, jag kommer att ha tvättbjörnslook i morgon, efter en heldag på sjön i solbrillor.....

Nåja, hem kom vi, kvav lugn sjö när vi kom in mot sundet, jag hade satt på mig tröjan, som somliga tyckte var helt onödig, när det var 30 grader och vi for.
Vi hann precis undvika regnskuren, som kom precis när vi la till.....

Och ja jag är trött, men har haft en härlig dag, och man tänker så mycket på sjön, man är liksom så utlämnade till varandra, och nu har jag åkt båt två gånger i år, och umgåtts i två hela dagar med  mina päron på en vecka........


Jo det gäller att ta vara på livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar