Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 31 december 2014

Att lära sig en läxa!

En lite mulen dag, närmare bestämt i måndags, temperaturen på ca 28 grader, mulet och nån enstaka regndroppe, bestämde vi oss för att tillbringa dagen på stranden....
I och med att det var mulet, så slarvade vi nog lite med solskyddet!
Och det var kanske inte det smartaste vi gjort..... TYP!


En helt underbar dag, med bok, bad och höga vågor!


Så höga vågor att det slog ikull mig igen, behöver nog träna de där benmusklerna lite tror jag....
Och knät tog emot hela tant tyngd, och den tanten är tung nu efter alla "chips" (Pommes frittes) jag petat i mig här :)


Faktiskt en del sol, och några regndroppar, vad vi knappast tänkte på var, att solen även bränner genom molnen, och vi lapade massor, Plupp i två timmar, jag och Stora O, låg kvar i fyra timmar!




Och vi blev som kokta kräftor!
Det där hålet i Ozonlagret de har här, är fan inte att leka med liksom......


Och nu skäms jag lite.... För att jag tjatade mig till stranden.... För att jag ville stanna längre än två timmar.... och för att jag skällde på Lilla O när han var här och "glömde" solskyddet......

Suck, Tilda fick i alla fall bege sig till apoteket, på kvällen och inhandla div kylande produkter, smart med kylbalsam i sprayform, har vi det i Sverige?
Och Resorb i frusen form,.... Har vi det??


Jaja, man är ju aldrig för gammal för att lära nya saker....
Fast jag borde fatta vid det här laget, fyra timmar i sol utan solskydd i Sverige, bränner mig ju också, fast kanske utan brännblåsorna då, för de finns där, och sova, är helt omöjligt, för det kliar och svider....
Jag besparar er bilder på blåsorna, för de är lite äckliga.....
En är stor som en femkrona, på ena höften, sen är det massor mitt på ryggen, är BH-bandet normalt sitter....
Ja, normalt, för den har jag inte haft på mig, på tre dagar.....


Lite synd om oss är det allt, även om vi får skylla oss själva liksom.....
Och ömsa skinn, det gör vi väl alla ibland?!

Gott nytt 2015 på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar