Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 15 april 2015

Pensionärer

Ja, ni, det här med gamla hundar....
Är inte den ena senil och vill gå ut och in på nätterna, eller harklar sig/kräks, så det är gräsätande som är aktuellt, så har den andra flytningar och gräver egna gropar att vila i utomhus.....

Stine, har troligtvis livmoderinflammation, min egen diagnos, ingen feber, ingen kopiös törst men flytningar som sagt och rätt i tid efter löpet, så det blir väl att öppna plånboken igen.

Jag har ju dåligt med erfarenhet av gamla hundar, då mina tidigare, endera flyttat och tillbringat ålderdomen, i andra familjer, både Klara och Lydia, blev ju ensamhundar i underbara familjer, innan de nådde pensionärstiden. Madicken och Indra, blev aldrig pensionärer, då de hastigt och inte alls lustigt lämnade jordelivet alldeles för tidigt.
Men nu får jag den, erfarenheten alltså, och den är ibland dyrköpt, och gör ont.
Jobbigt när man ser att de inte mår bra, att de inte orkar, trots att de vill liksom....

Nåja, livmoderna kan man ju ta bort, så brukar det vara frid och fröjd sen, det gjordes ju på Ebb i fjol, och visst har hon en del konstiga beteenden efter det, äter upp all bajs i trädgården, är tjock och verkar ha fått både för mycket skinn och päls, men hon är piggelin för övrigt, bortsett från lite senila tendenser och harkelnätter.

Och det enda man vet när man skaffar hund, vilket jag och många med mig valt, är att de inte överlever en, utan att man förr eller senare, hamnar där med en gammal hund, som måste tas om hand, och man måste ibland ta jobbiga beslut.
Man gör ju allt för att de ska må bra!

Så idag, mitt i andra arbetsveckan på nya jobbet, får jag lov att vara ledig en stund på morgonen, för att bli uppringd av vet, samt ev fara in till Karlstad med henne......

Den dagen kommer troligtvis, när jag sitter här, med bara en terrorist, och herre gud, stackars katten, säger jag bara......


Trots att de är gamla, 9 och 11 år, så är de helt underbara!
Och Ebba, väntar ju på att matte ska komma hem från Australien, en sväng i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar