Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 23 maj 2015

De e lördag folks!

Jo, hur otroligt det än känns så har ytterligare en vecka, av underbara möten med härliga medarbetare tagit slut!
Veckorna går fort, och som någon skrev på facebook "Det måste ju betyda att du har roligt!"
Ja, jag har roligt, trivs som fisken i vattnet, om man säger så!
Det är en ynnest att känna att man gillar sitt jobb, sin egen utmaning, att vara ett samband, och att någon lyssnar på mina tokiga ideér och tankegångar!
Nåja, från och med måndag, är min företrädare ledig också, så nu börjar liksom jobbet på allvar, vilket är ännu mer utmanande!

Nu är det i alla fall lördag, och morgon flyter på, med solvarmt uterum, kaffe och en sussande liten Plupp på övervåningen ;)
Lilla O gav sig iväg tidigt för att ställa ut på mässan i Rottneros, trädgårdsmässa, med inslag av hem och mat, vilket säkerligen blir trevligt och genererar kunder.
Jag och J, åker nog dit en sväng i morgon, Trädgård kan man aldrig få för mycket av och Rottnerosparken är ju en härlig park att strosa i!

Apropå Trädgård, så var jag ju i Bäckhammar i torsdags, och efter vägen, från Kristinehamn, så valde bilen att svänga av vid Stolpen, för ett litet besök hos Jonas på Stolpens handelsträdgård.
Jonas är en trevlig prick, med massor av roliga växter, och nu har jag köpt fyra nya rhododendron till mitt rhododendronhörn.....
Gräva lite blir idag alltså!

Senare under eftermiddagen blir det 60-årskalas, vilket kan bli trevligt, lite småsurt enligt Stora O, är ju att det är Eurovision ikväll, och ni vet ju hur han fullkomligen älskar Eurovision!
Nåja, vi får väl se hur länge vi stannar, ingen av oss är ju nattsuddare längre......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar