Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 15 juni 2015

Måndag igen :)

Så, en helg av:

Traditionell skolavslutning, tårar till Den blomstertid nu kommer, jo jag är blödig, skönsång av underbara ungar, Australienklänning använd.

Hemstädning, letande av skurhink, som jag tydligen använt till nåt helt annat, gammalt Ajax, som enligt maken luktar Australien.... Det blev rent i alla fall :)

Pinnsamlande, tänk va många fina, och stora, pinnar man kan få ut av överflödiga syrener..... Och altt riset sen.....

Ugglevirkning, fyra små nyckelringar är näst intill klara, det ryktas om att jag ska vara med på Värmskogsdagen, med mina pinnvirkningar, ugglor och tofflor.....

Prinsbröllop, jo vi tittade, både jag och Stora O, kanske inte makens favoritsyssla, men han sov gott, under själva vigseln, och visst var de fina, undrar om hon alltid ler så där fint?

Dammstädning, med tömning av damm, på gammalt vatten och gamla blöta löv, blandade med daggmask,insekter och annat snuskigt, att suga upp vattnet genom gamla vattenslangar, är väl kanske ingen favoritsyssla, men det blev tomt i alla fall, och det rena vattnet gjorde att det blev mycket fräschare, trots att fontänpumpen, valt att sluta fungera.... Stora O beställde raskt en ny

Potatissättande i jordhög..... Jo, ett expriment, kan va så att jag återkommer om det, om det funkar :)

Sen lite matlagning, lite tvätt och andra vanliga sysslor, och helgen är slut!

Nu stundar midsommarveckan, tre arbetsdagar, hämta Tilda på flygplatsen på Torsdag, lägga i båten, och fira midsommar, och att ungen är hemma!

Jo jag kan leva med det! Det kan jag faktiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar