Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 29 december 2015

Årets Boklåda!

32 stycken böcker har det blivit under året, och jag undrar om inte det är något fler än det brukar vara? Bokcirkeln har nog hjälpt till och gjort sitt till, 5 böcker har vi hunnit med, och lika många träffar :) Härligt med vänner och möten!


Jag har nedan markerat en handfull favoriter, som jag absolut rekommenderar:) 
Egentligen läser jag inga dåliga böcker, det händer att jag startar på någon, men jag har inga problem att lägga den ifrån mig om den inte fångar mig omedelbart, bokcirkeln har varit en utamning iom det, men ingen av böckerna har haft den där Tråkeffekten. Efter varje titel finns en länk till Bokus, där du kan läsa mer om varje specifik bok!
Längst ner finns min lista på ratade böcker, i alla fall de jag startat så mycket att de blivit en bild i bloggen :)

Lästa Böcker 2015

  • Den färglösa Herr Tazaki - Haruki Murakami Bokus
  • Kriget har inget kvinnligt ansikte - Svetlana Aleksijevitj (bokcirkel)  Bokus
  • Jag, jag, JAG - Unni Drougge Bokus
  • Det finns inga skridskor i öknen - Mats Berggren (bokcirkel) Bokus
  • Levande och Döda i Winsford - Håkan Nesser  Bokus
  • Efter Mörkrets inbrott - Haruki Murakami Bokus
  • Sonen - Jo Nesbö Bokus
  • Sagas Bok - Elsie Johansson Bokus
  • All inclusive - Hans Gunnarsson (bokcirkel) Bokus
  • Sju jävligt långa dagar - Jonathan Tropper Bokus
  • Konsten att tala med en änkling - Jonathan Tropper Bokus
  • Den man älskar - Mari Jungstedt Bokus
  • Boktjuven - Markus Zusak (bokcirkel)  Bokus
  • Det kalla landet - Inger Frimansson Bokus
  • En yxa åt Alice - Inger Frimansson Bokus
  • En man som heter Ove - Fredrik Backman (storytel) Bokus
  • Beckomberga - Sara Stridsberg Bokus
  • Lotus Blues - Kristina Olsson Bokus
  • Gifta - Anna Mannheimer (Storytel)  Bokus
  • Jag heter inte Miriam - Majgull Axelsson (bokccirkel) Bokus
  • Råttfångerskan - Inger Frimansson  Bokus
  • Borta Bäst - Sara Kadefors Bokus
  • Britt-Marie var här - Fredrik Backman Bokus
  • Midvintermörker - Las Wilderäng Bokus
  • Fördelarna med en Kollaps - Jonathan Tropper Bokus
  • Springfloden - Cilla & Rolf Börjlind Bokus
  • Imamens dotter - Hannah Shah Bokus
  • Men vi knullar ju ändå inte - Ann Söderlund Bokus
  • Vindsjälar - Mons Kallentoft Bokus
  • Kriget är slut - Morgan Alling Bokus
  • Lyckliga Gatan - Liza Marklund Bokus
  • Polis - Jo Nesbö Bokus

Ratade böcker 2015
  • Elefanten som gick upp i rök, och andra berättelser - Haruki Murakami. Ni vet känslan när man börjar läsa, och plötsligt upptäcker att det här har jag redan varit med om? Jo, boken är en samling av mindre texter ur hans övriga böcker, vilket gav en plats i hyllan, oläst......
  • Grey, femtion nyanser av honom - EL James. Ja vad ska man säga, kanske var författaren bättre på att på att erotiskt sätt beskriva relationen ur hennes perspektiv, jag älskade de tre böckerna om henne, den här blev bara fel....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar