Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 13 januari 2016

Nikotinjävulen!

Nu, plötsligt efter 5 månader, börjar den bråka med mig......
Nåja, en hel vecka utan Champix, och det är nog det som gör att det är jobbigare just nu....
Plötsligt, är vikten ett faktum.....
Men, så här är det, för varje gång jag slutar röka, går jag upp 5 kilo, och jag går inte ner dem, om jag börjar igen! Och börjar jag igen, då har jag fem kilo till att öka, om jag slutar igen, så jag får nog vara så god, att hålla mig till rökstoppet!

Jag vet inte om ni fattar, men när kroppen känns som om den vill springa bort från något, lite stressad, som om man är rädd, samtidigt som den känns för stor, typ som om allt är segt, som när man drömmer, eller är sjuk.....
Känslan är hemsk! Och jag tror att det är det här som kallas abstinens!

Jag kan välja att rida ut stormen, hur lång den nu är...... Eller så väljer jag, den enklare vägen.....
Köp cig!



Men Herre Gud, tänker ni nu, vilken svag människa!
Ja, det må så vara, men jag tror inte man förstår, om man inte gjort det själv, och ni som slutat, fast istället snusar, har ingen talan alls, för då har man ju inte släppt nikotinet helt.....
Och just nu är inte vanans makt det som är jobbigt, det är något i huvudet, den där lilla jävulen som sitter där och bråkar....

Om man vänder på steken, och ser vad jag kan använda de pengar till, som jag faktiskt sparat fram till nu, minus det som champixen kostat, så är det faktiskt halva Australienresan! Whihop!
Och flyget betalar man ju inte i kilo, det spelar ingen roll om jag far dit med fem kilo extra, jag är lika välkommen ändå, och hade jag bott där jämt, hade jag sparat det dubbla, för där kostar en ask cig dubbelt så mycket!


Nej, det blir inget återfall, inte idag heller, och visst grejar jag det här, om jag bara tänker på hur jag beter mig, vad som kommer ur min mun och hur min kropp och mina uttryck ser ut, så ska vi nog greja det!
Och jag hoppas omgivningen även grejar det.....

Heja, heja, heja mig!


1 kommentar:

  1. Heja heja dig! Detta klara du galant, det är både jag och Jonas säkra på :-)

    SvaraRadera