Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 22 februari 2016

Vi startar sista veckan...

Och vi gör det bästa av den, oavsett känslor, möten, tankar och annat.
Nu är det som det är, och ska jag bildligt talat klara av det här, utan att gå ut med en bitterhet som blir svår att vända så måste det gå.

Måndag är det, och Ebba väckte mig en kvart tidigare, genom att harklande hosta.....
Bara att kliva upp och släpp ut dem, inte enkelt för henne att hitta en massa gräs att käka i ett fruset och snöigt vinterlandskap.

Bokcirkel hade vi i går, glatt och härligt, har vi det på våra träffar, och nästa bokutmaning blir en egen utmaning, som vi ska berätta om för de andra och förhoppningsvis få dem intresserade av!
Hm, undrar vad jag ska välja,,,,,
Martina Haag kanske?
Eller Krigsdagböcker, Astrid Lindgren?


Jag kommer ju att ha all tid i världen till att läsa, och reflektera, så det borde funka bra, det svåra blir nog bara att välja.....

Viktkurvan fortsätter att stampa still, och jag skulle nog kunna sluta äta, utan att det märks....
Sk fasta en dag per vecka, när jag blir ledig, det tror jag kan ge en extra skjuss. ett dygn mellan typ 19 och 19, funkar bra, när Stora O ändå jobbar, dvs ingen annan som triggar hunger på mig.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar