Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 17 mars 2016

Rollercoaster!

Det går upp, och det går ner, känslor, händelser, ja hela livet är mer eller mindre som en bergochdalbana!

Ibland är livet som flera bergochdalbanor, man har en på jobbet (min står just nu i serviceläge )
Livets underhållsavdelning är just nu där och gör lite serviceunderhåll, funderar på om man kan dra om sträckningen, gör nån kurva mer skarp, räta ut någon, bygga den högre, eller kanske vi ska sänka den....
Det kan vara så att vi får igång den igen, men full körbarhet, bättre säkerhet och trygghet i konstruktionen!



Medan de jobbar på, har jag tagit reservbanan så länge, och den verkar ju fungera, om än kanske inte lika effektiv och inspirerande.....



Alternativet kan ju vara att vi väljer att bygga en helt ny, någon om står på helt egna ben, fast förankrad i just mina värderingar, i det jag tycker är viktigt idet jag kan, för kunskap har jag, även     om det ibland kan kännas som om det går både för fort och svänger för kraftigt, ibland mår man illa, man blir rädd, klumpen i magen blir stor....


Tur att man har en där hemma, där är min ganska jämn.... mer som en äppelmask.....
Lagom snäva kurvor, lagom högt upp och ner, med lagomt jämt pirr i magen :)



Även den som innehåller privatlivet kan vara nyckfull, det kan dyka upp saker som gör att man blir översköljd av vatten, som i en Flumeride, och ibland blir man blöt, ibland ända in på kroppen, blöt och kall, och man tror knappast att man ska torka igen,,,,



Det gör man, även om man kan få lite fuktskador, som kan sitta kvar ett tag.....
Man kan också känna det som om man är den enda fuktskadade människan i hela världen, men ställer man sig och granskar livets Flumeride, så ser man att det är en del av åkturen, att man blir översköljd, och bara de som är totalt oförberedda, tycker det är jobbigt....
Många kliver ur, skakar skrattande på sig, och ger sig glatt in i en ny åktur.
Jag borde, med mina starka värderingar, mina åsikter, mina styrka, inte bli så överrumplad, jag borde kunna skaka av mig som en gås!
Men detta visar ju att oavsett, vad man har med sig i bagaget, viken roll man kliver i, vilken bergochdalbana man för tillfället just sitter i, så påverkar det, det gör det faktiskt.

Nja, jag tar den där reservbanan ett tag tror jag...
Ställer mig lite vid sidan av som projektledare, för nybygget/servicen, och jag vet inte riktigt än, slutresutatet.....



Och Flumerideskvättet, ja det får jag bara stå ut mig, torka bort, komma ihåg, men aldrig acceptera fullt ut, det är så många fler bitar i den åkturen som är roliga, spännande och mindre blöta, så skit i de där häftiga överraskningarna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar