Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 15 mars 2016

Tufft!

Jo, det är tufft, tufft att vara hemma, utan mål och mening, när största handlingen under dagen är att få iväg ett brev innehållande arbetsgivarintyg till A-kassan, jag då har man inte mycket att göra.....

Det är tufft att inte ha full sysselsättning, att bara vara, det man ibland när man är som mest i varv, kan tycka vore jätteskönt, att bara vara ledig så där mitt i veckan.....
Jo, när det är fritt val, då är det okey, inte i det här läget.....

Det är tufft att också känna att man trampat på ömma tår, utan att ens veta om de är där...
Det borde jag väl iofs vara rätt van, för är man rätt så rättfram som mig, och uttrycker sina åsikter, samt har funderingar kring mycket, då trampar man ibland fel.....
Men att veta exakt hur betraktaren alltid upplever ens snedtramp, den är jag skitdålig på.....

Jag kan iofs vara rätt bra på att trampa till, för att väcka något, men inte för att vara elak....

Nåja, det är rätt tufft att vara hemma, man börjar fundera en massa och kanske är det så, att tant funderar för mycket....
Nåja, nu har jag fått ut det, så nu kan jag, kanske släppa det...



2 kommentarer:

  1. Hoppas att du snart hittar något nytt. Jag har ju valt att vara hemma mycket, och har en sysselsättning som jag älskar, så jag klagar inte! Men när det inte är självvalt förstår jag att det är jobbigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det, löser sig alltså, men det är grymt tråkigt :)

      Radera