Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 8 november 2016

De där med hår.....

Hår har ju de flesta människor, mest brukar det vara ovanpå huvudet.....
Ja, det kan ju förekomma på fler mindre smickrande ställen på kroppen.
Vad sägs om på överläppen, i knävecken, på hakan....
Nåja, nu var det väl inte riktigt den vändningen den här håriga betraktelsen skulle ta.....

Jag har hår, både här och där, men om vi håller oss till den övre delen av kroppen, ovanför ögonbrynen typ, så har jag hår. Ett hår som är, ja, vad är det?
Risigt, kort och så lockar det sig, nej inga såna där snygga små lockar som lite busigt ligger runt ansiktetdet blir liksom vågigt, som ligger som det själv vill....
Ostyrigt, och iom att det är kort, tar håret en form av en jättestor pälsmössa, speciellt på morgonen, när jag sovit....
Lite svintoaktigt, om ni frågar mig......


Ett enda virrvarr av strån, som liksom lever sitt eget liv....
För långt för att vara prydligt kort, för kort för att kunna sätta upp.....
Och den senaste blekningen, har gjort det torrt och trassligt!


Det behöver hända nåt, nu!

Och Plupp, frisörungen, jobbar på en idé :)


Vi ska prova!
Ja jag vet att det inte passar i vissa yrken.....
Men om jag trivs med det, visst syns det på hela mig då?
Och trivs jag inte med det, då klipper i det kort igen :)

Man måste ju prova!
Tänk er en blandning av de här två......
Eller nåt :)


Ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar