Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 10 september 2017

En katt, del fem!

För första gången 35 år, är hemmet utan katt!
En väldigt konstig känsla faktiskt....
Ingen so stryker sig mot benen, ingen som sitter på min axel, ingen som behöver passas för att slippa bli uppvaktad av hundarna....

Men det blir bra tror jag!
Wilma har flyttat till stan, och det var väl dags, när hon är femton år?
In till Plupp och A, samt Lilla Lyset, som plötsligt fått en syster.
En systerkatt som aldrig brytt sig speciellt mycket om andra katter, som aldrig bråkat, aldrig kissat inomhus annat än på lådan, bara äter mjukmat som är i sås, och hon slutade jaga möss för nåt år sedan....
Det kommer att bli så bra tror jag, även om Lyset kanske inte var direkt överlycklig över sin nya syster.

Nu håller vi tummarna att det fungerar!
Håll, Håll, Håll!


När jag blir gammal, och inte orkar med intensiva Terrier och Golden, då blir det en ny katt, för det är rätt mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar