Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 27 december 2017

Åh Tomten kom igen....

Nja inte så jag sett honom, men han såg till att den här fåniga mamman dövade sitt dåliga -"Jag köpte inga julklappar till mina barn i år"- samvete även till barn nummer två.
Några fåniga paket igen, lite hittegods, ett kvarglömt spel, hårsnoddar, plektrum som fastnat i tvättmaskinen filter, hörlurar till mobilen, en mascara, en poop-spray, en svampbok, en annan bok, Lite svensk kultur i form av Charlotte Perrellis CD, en fånig liten tavla som mamman målat.... Ja såna där fåniga presenter igen, som överlämnades till Lilla O och söta S.
Nu har jag dövar två tredjedelar av mitt dåliga julsamvete, det återstår bara en tredjedel, men den tomten får flyga över länder för att nå fram....

Note To My Self - Vid varje fånigt inköp jag gör under året, köp dubbelt, och lägg undan en till julklapp :)
Det som duger till mig, vill säkert nån av ungarna också ha :)
Kanske är de här fåniga presenterna mer för min skull än för deras.
Men det spelar ju mindre roll, huvudsaken är att det blev rätt!

Nu är det onsdag igen, och dags att gå till jobbet.
Julen är liksom slut för den här gången, julmaten är uppäten, klapparna färdiga, alla barn nöjda (Hoppas jag) och ledigheten är slut för den här gången, fats det snart kommer en till...
Frisk är jag men fortfarande snorig, och hostig. Och när man snyter sig så att man blöder näsblod, då fräser man ordentligt i alla fall :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar