Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 17 december 2017

Kan man längta till jobbet?

Så här efter nästan tre veckors ledighet, på den allra sista av de lediga dagarna börjar jag gå in i jobbmode igen.
Jag läser ikapp mail, 179 stycken, försöker komma i kapp när det gäller sms, jag hade ju varken jobbdatorn eller jobbmobilen med mig, så det blir lite att uppdatera.
Jag vaknar tidigt, ungefär vid samma tid som klockan normalt ringer, när jag ska jobba, och det är ju knappast någon idé att somna om då, bättre att vara i rätt tid, när måndagen kommer liksom.
Jo, jag längtar nog lite till jobbet faktiskt, det finns liksom inte så mycket att göra här hemma, när man tvättat allt, städat lite, tittat på alla sina bilder, skrivit ikapp de sista inlämningsuppgifterna till skrivarkursen...

Skrivarkursen då? Jo den är slut nu, vissa i gruppen ska fortsätta ytterligare en termin, men jag väljer att inte göra det, dels så känner jag inte samma lust inför kursandet nu, som jag gjorde när jag startade den, och det blir lite samma samma, jag behöver lägga min tid på att skriva det jag vill skriva utan att ha uppgifter från kursen som hänger över mig.
Och vad vill jag skriva då?
Ja det kan man fråga sig, att utveckla det här forumet, kan ju vara en bra start, att titta på allt det skrivna material jag redan har, och försöka sammanställa det å nåt sätt.
Kanske kan jag berätta om Bettys bravader, vore kanske kul att sammanställa allt det med "hennes röst"
Kanske kan jag någon gång sammanställa alla mina erfarenheter på min jobbresa.
Eller varför inte skriva ner alla dråpliga händelser man varit med om tillsammans med Stora O....

Nåja, den som lever får se!

Nu är det dags att återgå till jobbet i morgon i alla fall och den stundande julen står för dörren, så det blir även en del ledigheter att se fram emot, helgerna kommer ju, först Jul, sedan Nyår och trettonhelg, sen springer tiden snabbt mot sommaren!
Åsså ska man väl börja planera nästa resa? För en ny resa blir det, var har jag ingen aning om, men Thailand var fantastiskt, så dit återkommer jag gärna!
Och vädermässigt är det stora kontraster mellan de två platserna jag befunnit mig på under december....
Och att gå från det här:


Till det här:


Nja det känns ju så där, även om det är fint om Julen är vit, både vädermässigt och alkoholmässigt :)
Och om jag längtar tillbaka allt för mycket kan jag ju faktiskt vårda och plantera de små fröer, jag fick med mig hem......


Ska bara köpa såjord först, det där med fröer är alltid lika kul, ibland blir det ingenting och ibland blir det nåt som sedan dör.... Men man måste ju prova!

Hoppas ni får en fin Söndag, jag ska förbereda mig mer mentalt för att börja jobba i morgon, och jo jag längtar efter alla mina underbara arbetskamrater!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar