Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 11 februari 2018

Flytta hem :)

När barnen har flyttat ut, och skaffat egna hem, vill man ju knappast ha hem dem igen...
Men de där fyrbenta finns det alltid plats för, det är väl konstigt?

Wilma som flyttade till stan och blev stadskatt hos Plupp i samband med att Maybee gjorde sitt gästspel här, har nu flyttat hem igen, och med sig har hon sin "Syster" Lyset, som hon bott tillsammans med hos Plupp.
Ingen av dem är speciellt attraherade av att bli uppvaktade av en mycket gosejuk och intensiv terrier dock.....

Wilma intog sin ordinarie plats på Stora O:s skrivbord, och sov konstant när hon kom hem, tror inte ens hon kissat än.....


Den andra lilla svarta, Lyset, blev vettskrämd av den intensiva terrieruppvaktningen och tog sin tillflykt till källardomänerna, där hon hittat sin plats ovanpå bergvärmepumpen.
Med några goa filtar, leksaker man känner igen och en kattlåda, som flitigt använts, så kan man absolut bo där, i alla fall om man är nyfiken katt. Och att gå upp till köket, där grind stänger ute terriern i resten av huset, för att äta funkar också, och som sagt är man nyfiken, så kommer det troligtvis att ordna sig.


Nu har den lilla svarta bebisen som sagt flyttat hem, och när hon tog med sig den andra lilla svarta kompisen blev det två.
Ordningen är återställd, jag har två katter i huset igen.


1 kommentar:

  1. Hi minns du mig det e jag som kallar mig för Pockethexan och är en av de få som är kvar i bloggvärlden precis som du är :-D Jag sökte på mitt fiktiva namn och började läsa bland de som skrivit hos mig eller om mig och där dök du upp! Efter den stora bloggeran för så där 8-10 år sen är vi inte så många kvar i det här formatet utan "alla" dyker upp på Instagram där heter jag bara Pockethexan vilket jag också gör på FB.
    Du kanske minns att du recenserade en i ditt tycke usel bok vid namn Djävulens år. Sedan skrev du i mitt kommentarsfält att du kunde tänka dig att recensera fler böcker så tänkte jag höra med dig om du fortfarande vill det. Jag har ju blivit ett ganska känd i bokbloggarvärlden och blir nästan dränkt i böcker o nu efter min efterlängtade barnboksjulkalender i dec. så blir jag även dränkt i barnböcker. Som tur är har jag många små släktingar som gärna hjälper mig. Att jag även har fått gråstarr o har lite sämre läsförmåga än vanliga fall när det är min rygg/bäcken som skriker av smärta o med jämna mellanrum skickar mig in på sjukhus för att få ännu mer smärtlindring.

    En stor KRAMIS till dig från en annan trogen bloggare som hoppas på att få höra från dig. Om du vill få en ny hexpocket skicka namn, adress o bokönskemål till pockethexan@live.se

    PS: Vad kul att se att ni hade så bra platser när ni va på Mello men synd att jag inte såg det när det sändes live. Jag har en annan bloggvän som går på Så ska det låta o hon kommer att sitta längst fram o jag kikar bara på det programmet för att se henne DS

    SvaraRadera