Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 22 mars 2018

Utbildad?

Nja, blir man någonsin fullärd?
Man kan ju fundera....

När man gått ett antal ledarutbildningar, gjort otaliga personlighetstester och jobbat som ledare i många år, då borde man väl kunna sitt arbete vid det här laget?
Eller.....
Har man dragit på sig ett antal olater, kört fast i vissa hjulspår, fastnat i "hur man är" utifrån alla analyser man tagit del av under åren?

Ja, vem vet?
Inga andra än mina medarbetare kan ge svaret på det?

Och kanske är inte Rött/gult enbart den bästa, kombinationen?
Eller drivkrafterna Individualism/Teoretisk det som ger alla svar på hur en ledare ska vara?
Kanske borde man även ha en anpassad profil?
Det kan ju vara bra att kunna speeda upp ibland, tänka annorlunda, anpassa sig?

Nåja, jag jobbar vidare, fortsätter att utvecklas, tills det tar stopp nån gång, om så där en femton år....

Känns i alla fall bra, att jag enligt senaste analysen är en inspirerande motivatör.
Och framförallt att jag är jag, och att just jag är unik, oavsett profil, färg, boksavskombination....

Skönt att vara hemma efter tre fullmatade dagar i Mullsjö och med massor av nya bekantskaper, är det i alla fall.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar