Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 13 juni 2018

God Morgon i stugorna!

Hur har ni det, efter många veckor med fint och soligt väder?
Här har vi de senaste veckorna haft ett helt underbart sommar väder, hela maj och nu två veckor in i juni, är det varmt, trädgården har fullkomligen exploderat och tant har fått färg på sina annars lätt blåskimrande ben, när hände det före midsommar tidigare?
Bryggorna är nästa klara, bara trall och badstege kvar på den sista flytbryggan, så nu kan vi gå 20 meter ut i tjärnet innan vi liksom plumsar i, för dykdjup är det knappast ens på 20 meter....
Nåja, badat har vi gjort, faktiskt många gånger, och jämför man med förra året, då jag faktiskt inte var i tjärnet en enda gång, så har jag slagit rekord på bad flera gånger om :)

Tre arbetsdagar kvar till semester, iofs bara två veckor nu, men ändå semester, tror aldrig jag haft så tidig semester tidigare, men kikar man på väderprognosen, så kan det faktiskt bli riktigt bra.


Nåja, det är inga 27 grader, men över 20 är okey för mig, och lagom med sol.
Kan ge många sköna dagar på min solsäng med en god bok, utan att jag blir för svettig.
Och tröttnar jag på att läsa, kan jag ju alltid måla fönster, det finns några kvar att färdigställa och när de är klara finns de några att fylla på kitt på...

MC då, fick du inte en MC?
Jo, det fick jag, en vit Honda CB 600, som nu dessutom är besiktigad, det enda som fattas är kläder, hjälm, handskar och skor..... Har hittat ett bra alternativ på nätet som jag är sugen på att beställa, men måste skicka in en massa mått, och det är ju hopplöst att få till den mätningen, jag kan ju liksom inte göra det själv :)


Sen måste jag ha tag i en hjälm, och den kan jag nog inte beställa, den måste jag nog prova, viktigt att hjälmen sitter bra!
Sen, sen ska jag köra :)
Nåja jag måste nog öva lite först det var ju 3 år sedan jag körde sist och med all säkerhet är jag ringrostig...
Men en tur till Caféet för en räkmacka borde jag ju kunna få till.

Nåja, planer är bra och vi får väl se hur det går med dem, tre arbetsdagar kvar som sagt och vi avslutar veckan med att göra en underredscheck, sen avtackning och välkomstmiddag för kollegor som byter jobb och nya kollegor.

Hoppas ni alla har det skönt i värmen, och glöm inte att dricka vatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar