Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 25 juni 2018

Halvvägs...

En midsommarhelg till ända.
En midsommarhelg, som innehållit både båttur, sill, kallt väder, grillning, funderingar över viktiga saker, auktion, två vigslar och fotbollsVM.
Och jag är halvvägs igenom min första lilla semsterledighet.
Jo då, två veckor nu, en i augusti och tre i december, det blir årets semester för min del :)
Jag har fått iväg måtten för beställningen av skinnstället också, så snart ska jag köra MC också...

Nu är det måndag igen, och jag vaknar tidigt, lika tidigt som jag vanligtvis gör när jag ska jobba, kroppen har väl inte ställt in sig på ledighet än, eller så är det för ljust.

Det ska i alla fall bli fint under veckan, vilket känns okey tycker jag, sol och varmt, gör att att man kan ligga på en solsäng nere vid sjön, och kanske fortsätta få lite färg på de bleka benen.
Men skulle det regna så kan jag ju alltid sy lite mer.....

Funderar ändå lite över det där med facebook...
Vi hade lite diskussioner kring det under midsommarkvällen, då hälften av oss har facebook, och hälften inte, och jag är väl den som haft det längst och är mest aktiv. Och det föder lite funderingar när man får frågan varför.
Ja varför?
Jag tycker det är kul. Vad är kul? Ja vad är kul?
Att få dela med sig av en sina, ibland lite dråpliga händelser, att få skratta med andra åt deras dråpliga händelser...
Att få vara nyfiken...
Att kunna interagera med människor man annars aldrig skulle vare sig träffa eller prata med.
Kanske behöver man vara extrovert som mig, för att uppskatta det, eller kanske uppskattar man det mer när man introvert?
Att kunna bjuda på sig själv, att vara en del av de sociala medierna, delta i debatten, även om debatterna ibland kan vara ganska otäcka......
Att kunna visa var man står.

Visst finns det en massa skit, men man kan i alla fall bemöta det om man vill....

Nåja, nu är det måndag igen, helgen är slut, auktionsfynden är upplockade, en husvisning står på tapeten i eftermiddag och jag har en hel ledig dag framför mig!

Och en bild på ett av mina inköp under helgen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar