Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 18 juni 2018

Så var det dags....

För de första två av mina semesterveckor i år...
Och ute är det grått, blött och ganska kallt.
Det kunde man väl ha räknat ut liksom, varför förvänta sig att vädret skulle vara som det varit veckorna före liksom...

Nåja, ledig är jag, och det finns massor av grejer jag kan ta mig för, oavsett väder.
Några trädgårdsprojekt finns att ta tag i, rensa klart den stora överväxta rabatten, fixa blöthålan vid tuttankamons grav, plocka lite ogräs i odlingslådorna. Men visst hade det varit trevligare om solen lyst lite grann.

Nåja, det händer alltid nåt, och jag brukar ju knappast vara sysslolös.
I källaren står ett antal fönster som borde få en sista strykning vitt, glas, kitt och rött på utsidan, innan de återbördas till Gula Villan.

Jag har i alla fall fått tummen ur och mätt hela kroppen, och beställt mitt skinnställ. Lite pirrigt är det dock, att jag ska köra MC igen. Men det är väl som att cykla, hoppas jag ;)

Stora O jobbar de här veckorna, så man kan kalla mina veckor för egentid, vilket faktiskt är ganska skönt, eller nåt.
Vi går även i tider av förändring, har full koll på mobilen och tummarna hårt hållna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar