Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 11 juli 2018

Att utmana kollegorna :)

Troligtvis tappade jag min superkraft i helgen, när jag i Hejarklack-samba-orkestern trakterade det unika instrumentet Näsflöjt....
Att säga detta på jobbet, och ingen förstår vad man pratar om, gjorde att jag fick lov att utmana kollegorna, som för övrigt är av karaktären vinnarskalle bägge två, i att lära sig spela näsflöjt.
Raskt togs två näsflöjtar med till jobbet, och de fick varsin.

Och de satte igång.....
Så mellan div produktionsbeslut och möten, övades det flitigt, och nu tror jag de kan :)

Vad en Näsflöjt är?
En liten flöjt som man använder ungefär på samma sätt som när man visslar, fast man blåser med näsan. Har du inte provat, så är det verkligen dags.
På Youtube, finns både bra och mindre bra små klipp där det spelas på detta fantastiska instrument, och det bästa av allt, man behöver knappast noter :)

Kom igen nu, jag utmanar även dig, ja just dig, du som just nu läser det här, att testa att spela Näsflöjt!

Var hittar man en Näsflöjt då? Kolla här, 15 kronor, och man kan ha jättekul på fest med den här, men man kan bli väldigt hes...
Hur nu det hänger ihop?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar