Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 18 oktober 2018

Ja men nu kör vi!

Ja jag byter jobb, som det ser ut nu blir det den 12/11 som jag börjar gå skift igen.
Ny utmaning, nya arbetsuppgifter, nya kollegor.
Spännande.
Idag möter jag dem och det ska bli en Workshop.


Det är grymt spännande och utmanande, nya jobbet alltså.
Jo Workshopen kan också bli spännande och kanske utmanande.

Vem hade trott det här för 20 år sedan?
Mycket vatten har runnit under broarna sen dess, och jag lovar er, ni som tror det är kört, det blir bara bättre och bättre med åren. Det viktigaste är ändå att våga, att vara modig och inte rädd. Sen påverkas ju omständigheterna också.
Nej jag är inte född med guldsked, jag har fått kämpa själv, och tagit vara på möjligheterna när de dykt upp, och jag har varit både modig och feg, rädd och tuff, men framförallt mig själv.
Och provar man inte så vet man inget, eller hur?
Och det värsta som kan hända är ju att man väljer att sitta still i båten, utan att ro, då ror någon annan och man kan hamna precis var som helst, vilket iofs också kan vara spännande, men om man i alla fall tar tag i en åra och försöker, så kanske man kan påverka och framförallt känna sig delaktig.

Ja, jag vet att jag haft många jobb, i alla fall de senaste tio åren, men det gör mig rik, rik på vänner, rik på erfarenheter, rik på upplevelser.... Sen kan man ju fundera på om 4 olika platser är så himla mycket under tio år? Vem har sagt att man måste jobba hela livet på en plats? Är inte det lite mer ovanligt nu för tiden?
Ja vad vet jag, jag följer min intuition, min känsla och min egen vilja, ibland blir det bra, ibland bättre och ja det har hänt att det blivit mindre bra också, men då har jag ju lärt mig det också :)

Nu ska det bli bra, spännande och utmanande, och vi startar med en Workshop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar