Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 20 november 2018

Det är nästan lite tråkigt....

Ledig, Gick av natten fredag morgon och är ledig till på fredag som kommer....
Och?
Jo, jag funderar på vad ska jag göra?



Städa?
Sy?
Virka?
Gå till skogen?
Måla fönster?
Läsa?
Se på Serier?

Jag skulle kunna göra alla de där sakerna, men varför kommer inte inspirationen? Det enda som händer är att jag går och funderar på hur de har det, på jobbet?!
Jo, det blir nästan lite sorgligt att vara hemma och fundera.....

Jag behöver ett stort projekt, något att sätta tänderna i!

Måla fönster skulle jag absolut kunna göra, ta in bordet i pannrummet, sätta på lite bra musik och måla det röda, på de redan kittade små rutorna.
Kitta och glasa de stora rutorna.....
Men av någon konstig anledning kommer jag inte igång....

Det är nog så att jag saknar mina kollegor, mina medarbetare och mina uppgifter mer än vad jag och någon annan förstår. Det svåra med att jobba skift är inte att kunna sova, det svåra är att kunna hantera all den där ledigheten som så många tycker är så underbar, den egna tiden, som för mig kan bli ett fängelse, ett tvång, en tid av sysslolöshet, som är svår att uthärda....
Konstigt när man jobbar för fullt har man så många saker man vill göra, när man väl får möjligheten, då vet man inte vad det var man skulle göra....
Det är nästan lite tråkigt!

Och jag saknar att ha underfundiga små samtal med min fisketokige, smarta och påhittiga bästa vän. Det saknar jag...
Allra mest....

Åsså skulle ja behöva en flaska Gul Såpa, så jag kan såpatvätta tofflorna som ska skickas till Australien....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar