Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 8 november 2018

När man är blödig!

Tänk att komma till jobbet, låsa upp dörren och på sitt skrivbord hitta en hejdåpresent från sin allra bästa kollega <3 Vore jag tjugo år yngre och singel, skulle jag ha bett honom gifta sig med mig :)
Nej då, jag ska inte fria och inte lämna min nuvarande man, för en yngre kollega, men han är helt underbar att umgås med. Vi trivs tillsammans helt enkelt, och funkar ihop.


Jag gillar ju träd, och han har ett förflutet som Bonsai-nörd, så vad passade bättre?
Nu har jag ett alldeles eget Bonsai träd, och har redan besökt Svenska Bonsaisällskapets hemsida.

Hålla fuktigt, tukta små nya skott, placera ljust men inte i direkt solljus.....
Jo jag ska nog klara att hålla liv i det :)

Sen är jag lite dålig på att tacka, men jag är ju lite blödig, och gråta, det gör man bara inte.
Men tusen tack, bästa kollega, och det är som du skrev så att även om vi inte kommer att arbeta så nära varandra i framtiden, så har även du en vän för livet, glöm aldrig det.

Och vem vet, kanske kan vi tillsammans göra stordåd, fast från olika håll :)

Bonsaiträdet har i alla fall fått en speciell plats i mitt hem, ljust men inte i direkt solljus, och det var faktiskt en stor doftpelargon som fick ge plats åt det.
Jo, en pillargon!

Over and Out!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar