Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 31 januari 2019

Världen i svart-vitt

Klockan är 8, och ute är det 8 grader kallt. Himlen, luften och marken har samma färg, grå.....
Mulet väder i gryning ger den färgen, endast två utelampor hos grannen på andra sidan tjärnet, har en annan kulör.....
Världen är svart-vit.....
Ett ensamt rådjur bökar fram lite gammalt gräs på gärdet, samtidigt som det håller koll på omgivningarna, men det behöver inte vara oroligt från vårt håll i alla fall, Betty håller sig helst inne i soffan, när temperaturen faller under nollan.... Nja nu lurades jag lite igår kväll tog hon en tur på byn och kom in helt full av snö...
Jag fick då i min tur ta en tur runt gården för att se var damen tar sig över/genom staketet och det visade sig att det fallit ihop lite ner mot sjön..... Måste nog fixa det innan jag åker till dagen eftermiddagspass...

Kursen då?
Jo den var bra, Härligt gäng, bra kursledning, spännande ämne och mycket givande diskussioner.
Kanske ska jag återigen lära mig att jag inte kan förändra världen......
Fast det är svårt, att tänka på ett annat sätt.

Ett serietips igen då:


Hemma igen, på SVT-Play, finns nästan fyra säsonger och det är en australiensk serie, jag älskar ju den miljön :)
Utspelar sig på 50-talet, och det finns både drama kärlek, spänning, ingen action, men lagom feel-good så där. Den är i färg, bara ute det är svart-vitt :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar