Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 19 februari 2020

Fåniga farmorn....

Trollungen är alldeles i dagarna 8 månder, och under den här perioden kan små barn bli lite blga för främlingar, och är farmor bort ur leken i fjorton dagar är det lätt att man blir glömd...
Det får vi ju se till att det inte händer, och fiffiga uppfinningarna Internet, Iphone, messenger och you-tube, hjälper mig den här gången....

Så en farmorfilm idag igen:)


Annars har vi det fortsatt bra, nattens sömn har väl kanske inte varit den bästa, men jag har sovit några timmar, tur vi ska till stranden, idag igen, man sover ganska gott på en solsäng i solen:)

Och var kan man göra det bättre än i paradiset....


Visst är det en vacker vy, vi får uppleva och vara i hela dagarna. Trots Coronavirushot och många funderingar kring det....
Nåja, jag tycker nog ändå att det är färre turister och definitivt inga kineser, bara svenskar,ryssar, fransmän, norrmän, finnar, tyskar och danskar. Med all säkerhet fler nationaliteter, men jag känner ju inte igen alla språk.....

Fick mina naglar fixade igår av bästa Ae, och hon är så duktig, min Thaikompis, ska visa en bild senare, glömde fota dem....
Tror också hon blev glad för sina shoppingbags, som jag sytt till henne, de ska ju helt förbjuda plastpåsar här i Thailand, så det passade väldigt bra med mina tygkassar.
Även Nut, fick en uppsättning, och Papa, fick en svenska flagga och en stock snus som tack för att de tar emot oss.
Ja vi flyger med Tui, men bor och lever för oss själva, i samma lägenhetshotell vi bodde i förra gången. Merlin Apartments Khao Lak, om någon är nyfiken, oke standard, AC, stora rum med litet pentry och dusch, gratis Wifi. Kanske något dåligt ljudisolerat, bar runt hörnet, hör lite hög musik när tant lägger sig innan midnatt, men men vi står ut :)

Nåja, nu ska jag dricka morgonkaffe :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar