Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 1 mars 2020

Det lider mot sitt slut....

Våra surt förvärvade semesterdagar som vi på något sätt lyckades få ihop samtidigt börjar ta slut. Fjorton dagar går fort, och fjorton dagar av lättja, drycker, mycket god mat, upplevelser, tankning av både D och B vitamin, behövs i trötta svenska vinterkroppar....

Gårdagen tillbringades i sällskap av Ae, en mycket god vän, som vi faktiskt träffade första gången vi var här, lärde känna andra gången och efter det har vi haft kontakt på FB hela året, och den här gången har vi setts många gånger, bästa massören om ni frågar mig :) Hon är också grymt duktig på att fixa snygga naglar och göra flätor.
Så vill ni ha snygga naglar, flätor eller en underbar massage, besök KL Massage, mitt emot Emerald Hotells huvudentre, och fråga efter Ae (Uttalas som a i engelska alfabetet) Ae


Nu passade det så bra att hon fick ledigt hela lördagen, så vi fick lov att vara tillsammans med henne hela dagen. Vi beökte några vattenfall, helt underbara platser, dock något dåligt med vatten då det varit torrperiod här, men fiskar, so vi fick mata och samtidigt stoppa ner fötterna till :) Lite scary, men kul :)
I Grabbstaden var det också en Turtlefestival, som egentligen startar i dag på söndagen, men dit for vi, för att kika lite och för att äta lunch. Markand och festival med i huvudsak Thaipeople, och då blev också priserna där efter, tror jag gac en tredjedel för en klänning där (och den var lite annorlunda) mot vd jag gett inne i Khao Lak och på Bang Niang Market, så om ni ska hit nu i det närmaste ;) Be Taxin köra er till Turtlefestival i staden söder om Khao Lak, kommer givetvis inte i håg namnet, men en karta ich en incheckning finns i min facebookprofil :)


Jodå, han var med han också :) Även om han givtvis var lite skeptisk på morgonen innan, folkskgg som han är :)....

Efter närkontakt med fiskar fick det ju givetvis bli en farmorsång, om fiskar :)


En dag kvar på strande, middag i kväll, och sen ska vi packa :)

Ses i Serige igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar