Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 20 januari 2021

"Önskar jag var som du!" Nej det gör du inte....

 Sa han och tänkte på mitt sätt att våga uttrycka mig, tala om vad jag känner och vad jag upplever.

Smickrad blev jag givetvis, min stryka sitter ju i mitt sätt att just våga säga, att våg vara och att ha åsikter.... Eller?

Nej du önskar inte att du vore som mig! 

Det gör för ont, det är så jobbigt med alla tankar och känslor det föder, och allra jobbigast är känslan av att kanske ha sårat någon, någon annan än mig själv, för mest gör det nog ont i mig själv....

Men hur gör man för att vara som någon annan, när man bara är sig själv? Sig själv genom att vara så jävla transparant att människor ser rakt igenom en, även om väldigt många tolkar saker på ett annat sätt än mig. Och ja det gör ju jag också, jag tolkar ju in saker på mitt sätt, handlar därefter, är ibland dramatisk, överdriver, är egocentrisk och sätter mig själv i första rummet.

"Du duger som du är" Mantrat ska upprepas framför spegeln, dagligen, sa hon läraren, som klädde av sig naken inför klassen, vet inte om ni kommer ihåg den händelsen nån gång på 90-talet, men jag hörde henne några gånger, och att stärka kvinnors självkänsla genom att ge dem mantran som de kan använda var väl bra, men behöver jag dem?

Jag vet ju innerst inne att jag duger, precis som jag är, och skulle kanske behöva ett annat mantra.....

"Tänk femton gånger innan du pratar" Du vet att du ångrar dig efteråt

"Alla behöver inte veta allt du känner" Känslorna är högst privata

"Människor menar inget illa!" Det finns inte baktankar och konspirationsteorier bakom allt, det kanske är jag själv som har dessa?


Men jag har gjort det här förut, och svart och vit som jag är, så kan man inte bara stänga av kranen, för det är vad som hände, jag stängde helt, och upplevdes istället för sur och tvär..... 

Jag är ingen mellanmjölksperson..... 

Jag vet inte hur man gör?

Återkommer igen till den där personlighetstypen.... ENTP Och nej, ett personighetstest säger inte hela sanningen, lika lite som ett horoskop gör det, men ett antal personlighetstester, med i stort sett samma utfall, ja då ligger det väl en del sanning i det.....


Jag är RÖD/GUL också......


Röd/Gul DISC-profil

DISC Analys Röd Gul
Den här Röda profilen är den mest fartfyllda av dem alla; den agerar snabbt – och ibland går det till och med lite för fort. Av de Röda profilerna är de Röd/Gula ofta de trevligaste, förmodligen för att de uppvisar mer entusiasm.

Det kan vara en stor utmaning att få den här profilens totala uppmärksamhet, eftersom personen i fråga lätt blir uttråkad – men älskar ACTION och när det händer saker.

Röd/Gula DISC-profiler behöver ofta hjälp med att agera på ett sätt som andra inte uppfattar som aggressivt. När de blir stressade av att försöka få andra att agera, kan de till exempel också framstå som egoistiska, manipulativa eller alltför dominanta.

Personlighetstest färger: De Röd/Gula DISC-profilerna kännetecknas av att de är inspirerande.

I sin ledarskapsstil är de banbrytande pionjärer.

Röd/Gula personer kan vara självsäkra och passionerade ledare, som inspirerar andra till att våga ta risker och testa nya vägar, men de kan lika gärna vara impulsiva chefer med alltför stor tro på sin egen förmåga, och som charmar andra för att få stöd för orealistiska mål och idéer. Källa

Det fanns en tid i mitt liv där jag hela tiden bad om ursäkt, ursäkt för vad jag skulle såga, för vad jag sa, för vad jag tyckte.... Kanske är det dit jag ska tillbaka, be om ursäkt för att jag finns liksom, men det gör mig rastlös....

Och hur överlever man som debattör eller röd/gul, när man inte har någon att debattera med och hatar att vara ensam? Och det skyller jag på den här pandemin...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar