Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 4 januari 2014

Ja vad gör man inte....

Ambitionen att spara undan pengar inför Australienresan, föll på årets första dagar....
En bil som inte gick igenom besiktningen, plus 200000 milaservice, går på dryga tio tusen, en skadad katt, ca 1700..... Tur han är försäkrad!
Nåja, jag är glad att jag har ett jobb, med inkomst!

Han har skadat en muskel i ena bakbenet, därav att han inte kan stödja på benet när han gjort höga hopp, tex upp på bänken för att äta, eller upp i soffan....

Stackarn!
Han var helt rabiat när vi skulle hålla fast honom för att undersöka, så det fick bli lite lugnande hos veterinären....
Och lite groggy blev han.


Och kräktes gjorde han, efter alla dreamies matte petade i honom....

Röntgad, inget trasigt, jo en muskel som sagt, nu ser man ju inte helt bra musklerna på röntgen, men det syndes ändå att det var skillnad mellan höger och vänster, och ont har han ju.
Vila och medikamenter, samt innevistelse......
Hur nu det ska gå?
Svårast blir nog att få Betty att förstå att hennes lekkompis, inte bör leka!


Vilan klarade han ganska bra, i alla fall igår kväll, efter veterinärbesöket!
Nära matte!

Apoteket hade givetvis inte hemma den smärtstillande vi skulle ha, men som tur var, hade jag Metacam hemma, sen Wilma skadade benet, tror dock jag gav lite för mycket......
Men då har han väl inte ont idag i alla fall....

Nåja, Australienresan, blir av, och det kommer fler månader att lägga undan pengar i, undrar hur mycket man behöver? Resan tror jag vi har till, i alla fall för mig och Stora O, Plupp och Lilla O får spara ihop till sina biljetter själva, sen är det boende, som vi behöver fixa om inte Tilda fått till nåt, där vi kan kvarta :)
Fickpengar, kan ju också va bra....
Typ många tusen behövs.....

Hålla liv i loppisen kanske, fyra veckor i sommar, och alla helger, det kan ju va nåt.....
Och vad gör man inte för sina djur liksom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar