Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 5 januari 2014

Simon och Ekarna!

Sällan jag sitter still i soffan och ser en hel film, med tanken på Stora O:s filmkonsumtion, så ligger jag långt efter....
Sällan filmer berör mig också, men igår såg vi Simon och Ekarna, på SVT2, nästa två timmar fängslande film....
Inte en enda actionscen, om man bortser från när Simons pappa försöker lära honom att boxas.
Helen Sjöholm, underbar skådespelare och sångerska, gör en underbar tolkning av Simons mamma, och är väl den som berör mest i filmen.

Missade du den? Leta upp den på PLAY eller NETFLIX, den här filmen måste du bara se!
Trailer kan du se här


SVT visar mycket skit, men ibland lyckas man fastna vid ett guldkorn, det här var ett!

Fem pelargoner av fem möjliga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar