Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 1 januari 2014

Nyårsafton :)

Tillbringas bäst tillsammans med Godaste vännerna!

Förätt, tunnbrödsrullar med laxröra och pepparotsröra!
Varmrätt, Raclette, med potatisgratäng, sallad, vitlöksbröd och annat gott!
Efterrätt, Chokladkladkaka, med hallon och grädde!
Dryck, ja div vin och annat till alla utom mig, som valde vatten/cideralternativet :)

Hade vi inte haft bilen, hade vi lätt kunnat rulla hem :)

Nåja, vi pratade, pratade och pratade också, skrattade en del och pratade lite till, det är väl det vänner är till för :)
En himla mysig kväll helt enkelt, även om tant inte fick ner varmrätten, konstig ätstörning det där, att plötsligt säger det bara stopp, ett lätt illamående och lite kallsvettning kommer över mig.... Bara att låta bi, passa på när Stora O gick för att fylla på sin tallrik, snabbt som busen ta med mig fulla, byta mot hans tomma, och vips så hade jag ju ätit upp!
Länge sen jag hade så nu......
Konstigt att jag nu kan sitta och peta i mig lantchips, utan att få en enda stopp känsla, jag tycker ju egentligen inte ens om chips....

Annars då?
Jo trött, kom väl i säng vid 3 tiden i natt, och kl 9 i morse tyckte Betty att vi sovit klart, så hon väckte tant genom att ytterst nogsamt tvätta (slicka) tants vader! Nej, jag gillar det inte.....
Bara att gå upp alltså!
6 timmars sömn, gör tant lite trött, speciellt som gårdagen innehöll 21 timmars vakentid....
Nåja, jag hade ön för mödan, gick ju upp 06 för att inte missa Tilda på Radion, de ringde upp henne från lokalradion P4 Värmland, för att checka av nyårsfirandet i Australien :)

Vill du höra det?
Kolla här :) 75 minuter in i programmet, efter låten med Håkan Hellström :)

Ja, en helt underbar nyårsafton helt enkelt, och idag, nyårsdagen, en lång promenad, målat runt fönstret i den blivande Walk in Closset vi håller på att göra iordning, lagat mat och varit trött.....
Nåja, tur att jag valde det där vattenalternativet, annars hade nog tant varit lika sliten som de två av manligt kön som halvligger i sofforna framför TV:n :)



Årets första rumpbild, bjuder jag på idag :)
Och du, gå in på radions sida och lyssna på min vuxna och förnuftiga unge :)
STOLT MAMMA!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar