Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 26 april 2014

Samvetet....

Är lite dåligt nu, först hade inte Linda sett mitt mail att jag inte kunde delta på kennelträffen, så jag tror att de väntade att jag skulle komma....
Vi var bjudna till prins V, på hans femårskalas, och det var viktigt!

Sen går jag med ständigt dåligt samvete, för jag gör ingenting, absolut ingenting med min guldklimpar....
Men de roar sig ju själva, speciellt som husse klippt gräs :)


En vit och en... grön?!

Nåja, vi är ute, de får vara med, och är gärna med på det mesta, så värst många långa promenader blir det dock inte....
Just nu trivs vi bäst i trädgården!
Och vem gör inte det när det dyker upp såna här botaniska tulpaner :)


Helt underbar färg, ja, jag gillar lila :) Och den lila färgen är samma som jag hade på min första cykel :)

Åsså har jag fått en ny kumpan idag, vi for till granngården innan kalaset, men där va så mycket folk, och det var ju tur, för den var 800 billigare på Cheapy :)


Och vilken skillnad!
Lätt och smidig, startade på första rycket, inget grässprut och drivning!
Fantastisk!

Jag har satt min första potatis för året också, eller första och första, de potatisar jag kommer att sätta är nu satta :)


3 olika sorter, alla tidiga :)
Åsså har jag satt lök, vanlig gul och schalottenlök :)


Det har såtts sallad och spenat, och jag har såpbehandlat mina pillargoner, lus i växthuset ni vet.....
Mina försådda små plantor, var lite törstiga också, och jag får hoppas att de piggnar på sig :)

Nåja, en lörda gick till ända, nu är det kvällen, en cider smakar gott efter att ansiktet och halsen tagit en lätt röd ton...
Solen tar ordentligt!
Det verkar vara sommar banne mig!

Och det där samvetet då?
Jo, Linda och Lillemor överlevde nog kennelträffen utan mig, hundarna ska få en lång promenad i morgon....
Jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar