Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 20 februari 2015

Nu ska här skrivas CV :)

Har varit på heldagskurs, på trygghetsrådet i Karlstad, och har fått massor av tips inför att skriva ansökningshandlingar!
Så, nu ska tant marknadsföra sig!

Svårigheten är att begränsa sig!
Alltså, att få till nåt som gör att man blir intressant med få och konkreta ord.

Man börjar inte med hej, och behöver heller inte tala om hur gammal man är....
Man ska utgå från den aktuella tjänsten man söker, eller företaget man är nyfiken på.

Jaha, det gäller bara att hitta en bra tjänst att skriva mot då!
En ny fas är på väg att ta fart!

Kan iofs vara bra att ta en paus i mitt destruktiva skrivande!

Marknadsföra sig alltså.....


2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag måste uppdatera mitt CV. Min arbetsplats ska omorganiseras och det kommer bli uppsägningar och har ingen aning hur det går för mig. När man fyllt 50 så känns det inte lika lätt längre att få ett nytt arbete.
    Ha en fortsatt trevlig lördag.

    SvaraRadera