Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 24 februari 2016

De där med God Morgon!

Mina god morgon rundor, är viktiga, viktiga för mig, viktiga för de runt omkring mig.
Det är viktigt att bli sedd, att någon verkligen visar att
"Hej där! Jag ser dig! Du betyder nåt för mig!"
God Morgon, har ju blivit ett av mitt signum, och man kan säga godmorgon, när som helst på dygnet egentligen, det är lika viktigt kl 15, som kl 8.....

Om jag inte är på plats, jag kan ju vara sjuk, på kurs eller bara nån annanstans, då frågar de direkt, "Var va du igår?"
"Du har slutat komma?"
Ja, de säger faktiskt det, "Du har slutat komma!" Redan efter en-två dagar, saknar de ett käckt god morgon, att någon ser dem och uppmärksammar att de finns, att de mår bra, att hunden mår bra, att barnen är sjuka, att de är på jobbet.
Det finns alltså en sak till som är extremt viktigt, och som hänger ihop med godmorgonen, att tala om ifall man blir frånvarande, dvs inte kommer när det förväntas att man kommer. I alla fall det man kan planera, sjukdom är ju svårt då......
"Du i morgon är jag ledig, på kurs, i Karlstad, etc...."

Och du, det spelar ingen roll om de man hälsar God Morgon, är fem år på dagis, eller medelålders män i industrin, tonåringar på högstadiet eller kvinnor i vården, vi har samma behov av bekräftelse ovsett!

Och du, det ska vara ärligt, man måste mena, God Morgon!

Och du, varför inte bara prova att säga hej till någon?! Det kan berika din dag, och framförsllt den andras dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar