Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 8 mars 2016

En vecka som arbetslös....

En vecka senare, än första arbetslösa dagen, jag har en handlingsplan på arbetsförmedlingen, är anmäld hos A-kassan och inkomstförsäkringen och inskriven på TRR....
Jag har en Att-Göra lista, som jag iofs inte arbetar efter så där frenetiskt som jag trodde när jag skapade den.....
Igår vid besöket på arbetsförmedlingen, kom den där meningen igen, "det kommer inte att vara några problem för dig att få jobb"
Hur, vet folk det?
Vad är det som gör att de får den känslan, jag försöker vara så lugn och saklig, lyssnande och intagande....

Jo, jag söker jobb, med frenesi, söker et som dyker upp, precis so jag brukar göra.....
Har gjort i alla tider, och alltid kommer att göra :)
Oftast jobb som ser lite för mycket ut, ibland hör de av sig, men oftast inte, då jag alldeles för ofta är underkvalificerad....

Jag har inte bråttom, att hitta ett jobb på något ställe där jag trivs, kan vara mig själv och kanske samtidigt utvecklas, får bli målet den här gången, kanske dyker det upp i morgon, kanske om fem månader, vem vet....

En vecka har gått, jag virkar, skrapar trappa, letar lediga jobb, knallar runt med hundar, åker på små turer, fikar med bästa vänner, och bara är....
Det duger gott åt mig ett tag, det gör det faktiskt!


Och i morgon har jag ett sånt där spännande möte ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar