Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 8 mars 2016

Så här på Internationella kvinnodagen!

Internationella kvinnodagen, den 8 Mars!
Alltså idag!

Internationella Kvinnodagen, de återkommer till det hela tiden på radion, de har kvinnliga gäster och samtalspartners, de pratar med kvinnliga företagsledare, VD:ar, man gör jämförelser av löner.....
Det vore kanske bättre om man talade om de här grejerna hela året, alla dagar och inte bara en dag?
Nåja, nu är det så, jag får väl lyssna.....

8 VD:ar av 100 i Värmland är kvinnor....
Hör just nu Linda Take, på Westmatic i Arvika, om att sticka ut, som kvinna, att upplevas som annorlunda, att vara annorlunda.
Ett annorlunda ledarskap, ja, vem har inte fått höra det....
I den manliga världen, kanske inte är så tokigt med en internationell kvinnodag ändå!
Fast jag tycker ändå att den borde vara varje dag!



Jag fortsätter att spåna på min tokiga idé, på mitt kvinnliga lite annorlunda sätt.
Och sen väljer jag att ta en blöt men osnöig romenad , för idag snöar det inte.....
Och i kväll är det träning :)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar