Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 13 mars 2016

Söndagsfundering över iklädande av brun skjorta...

En söndag i mitten av mars, ja hur spännande kan det bli liksom?

Traditionen, kolbulledag vid tjärnet, ska vi delta i för säkerligen tionde gången, det är tio år sedan vi flyttade hit...
Tio år?!
Hur fort har inte den tiden gått då?

Det är fortfarande grått ute, solen lyser med sin frånvaro, den här snön so ligger börjar bli så där gammal, ni vet, så där tung och kristallig.....
Svår att gå i!
Men det är i alla fall inte kallt ute.....

Tänk att dagarna ändå har sina speciella kännetecken, även när man inte jobbar, söndag är Mifforadio, Ledig Make och Slappmorgon....

Nåja, det här blogginlägget blir inte mer spännande än så här, även om jag skulle kunna skriva en roman om sarkastiska meddelande i min messenger, ang mina värderingar, min empati och mitt ställningstagande runt flyktingströmmar, och vårt mottagande.....

Men att bemöta och bli irriterad, ger bara mer bränsle på en rasistisk brasa, som jag helst bara vill ska självdö...
Och nej, jag kommer inte att sitta tyst och se på, jag kommer att göra min röst hörd, men inte genom att föra nåt litet ställningskrig på facebook, med en som redan tappat massor av våra gemensamma vänner, troligtvis av samma skäl som det, jag hade när jag valde att klicka bort vänskapen med vederbörande....

Tråkigt bara när man ser gamla "vänner" som man ändå trodde att man hade lite liknande värderingar som, ikläda sig Brunskjorta......

Min "våga-vägra-facebook" månad, var ju en tyst protest just mot detta....
Att man finns på nätet, och "snackar" betyder ju inte att man behöver tåla/gilla allt som skrivs eller?

Nåja, en grå söndag med kolbulle, kan ju vara en lagom stor politisk handling idag, umgås med grannar, skratta, fika och se hur mycket äldre alla blivit sen i fjol....

Och jag lovar att hade jag haft nytillkomna svenskar boende hos mig, så hade de varit med, förundrats över vårt stekande av pannkakor med fläskbitar, över öppen eld, kaffe i stor kaffepanna, och lingonsylt.......
I år kanske jag får med mig, Lilla O med flickvän, och Stora O såklart!
Och alla mina värderingar.

Ha en bra söndag hörrni!





2 kommentarer:

  1. Glömde en sak i farten häromdagen, det var att ge dig en eloge för trevligt bemötande.
    Att gå till personangrepp istället för att svara på sakfrågor är det stil och klass på, ungefär som att jag skulle dra upp vad folk på Gruvön säger om dig???
    Så där ja, nu känner jag mig nöjd, nu har du till ett blogginlägg till :D Glöm inte: stöveltramp, "det var så här det började på 30-talet"
    Jag kan tipsa dig om Arnstad, tror du finner tycke bra där.
    Ha det bra Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du, anonym (Monika) din kommentar kommer inte att föranleda till något nytt blogginlägg, jag förstår faktiskt inte alls vad det är du är ute efter.
      Och att acceptera att man har olika åsikter, är en grund i demokratin!
      Och tack för tipset om Arnstad, inte het främmande för mig faktiskt.
      Ha det bra du också Monika.

      Och där avslutar vi den här löjeväckande konversationen!
      //Lotta!

      Radera