Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 1 augusti 2016

Min tur?

Ja man kan ju fundera....
Går in i min sjätte månad som arbetslös idag, eller mellan två jobb, eller bara lyxhustru....
Nåja man kan välja att se det på olika sätt :)
Det är i alla fall lte jobbigt att få frågan, "Vad jobbar du med då?" lite konstigt att så mycket av ens identitet sitter i vilket arbete man utför.....
Man vet liksom inte riktigt vad man ska svara, egentligen är det ju en ynnest att få möjligheten att ta ett break i arbetslivet, så här mitt i livet, fast visst hade det varit ännu roligare, om man hade planerat in det själv!
Fast jag har ju iofs nästan gjort det, valde ju själv att hoppa på vikariatet, som jag visste skulle ta slut.....

Nåja, snart är det min tur, att kunna berätta vad jag gör, var jag gör det, och om jag trivs :)
Och ska man tro veckans horoskop i Damernas, så kanske det är min tur nu?


Skytten  
Det kan ha varit så att livet kanske inte riktigt levt upp till dina önskemål ännu. Ja, när jag säger så tänker jag ju främst på Saturnus med sin sega bakåtrörelse i Skytten hela sommaren. Men som en blixt från klar himmel går vi från noll till hundra nu. Allt kan hända i de rörliga tecknen nu. Merkurius har redan tagit plats i Jungfrun, där månens noder nu närmar sig Neptunus. Underbara Venus smyger efter in i Jungfrun på fredag. Men det som verkligen är det avgörande är att stekheta Mars går in i ditt tecken! Tjoho! Nu har vi hela styrkan på plats och härifrån kan ditt liv rocka och rulla! Det är som att skruva på alla kranar på en gång, kommunikation, energitillförsel, charm.. osv. Väldigt löftesrik är kvadraturen som bildas mellan Mars och Venus till helgen. Det är inte så ofta de ses – men när de gör det brukar det slå gnistor.
Eller så väntar jag bara tills jag är hemma från Australien
Jag har ju världens bästa projekt att greja med..... Nya identiteten, renoverare ala Ernst...... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar