Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 8 januari 2017

Söndag och kväll....

Hade tänkt se den nya norska serien Valkyria, men i första reklampausen kom jag på att terriern, fortfarande befann sig ute....
Och ja, ute var hon, långt utanför gårdens staket, jag har visserligen hört att hon skällt flera kvällar nere vid sjön, och efter att snön kom har vi sett massor av rävspår där nere, och ikväll var det månljust....
Och gissa vem som hoppat/kravlat/tumlat över staketet??

Jo, då en terrierfilla!
Jag hörde henne långt bort över tjärnet, mot norra näs, så det var bara att gå in, ladda med vantar, ficklampor, koppel, visselpipa och Stora O, och bege sig ut på terrierspan.....

Vi hörde inget!
Och vi hörde inget, jo möjligen knorret från min mage enligt Stora O, jag tror dock det var hans mage.....

Men där?!
Där nere i gärdeskanten, nåt som tassar?
Två ögon!

En Terrier!

Visslar, går fram, och "STANNA!"

Där står hon, blöt, full av grenar och pinnar, trött, och inte speciellt glad över att se oss, komma här och förstöra hennes egna uflykt!

På med koppel, in i värmen, och däckad terrier!

Valkyria slut, och det var säker inge bra ändå.....
Vad är väl en bal på slottet?!
När man har Terrier?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar