Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 20 mars 2017

Ont det gör ont....

Diffus känsla av smärta, här och där, fläckvis....
Ena axeln, som jag iofs fick ont i efter en gymnastisk önskeövning förra söndagen, en fläck nere på ena benet, nedanför vaden, på utsidan, sidan av nedre ländryggen, i fötterna och i höfterna....
Ja, tant kanske inte är gjord för all den här träningen......
Eller så är jag bara på väg att bli gammal :)


Nåja, jag ser på Facebook, att en efter en av mina gamla skolkamrater, kliver över det där magiska 50 strecket, jag är inte där än.....
Men snart....
Åldern som sagt!

Nåja, jag kickar igång dagen, tar en varm dusch och får på mig kläderna, kör min lilla nytvättade bil till mitt underbart roliga jobb, och jag har en känsla av glädje i kroppen, trots att den gör ont :)
Glädje över att ha mitt jobb, över små underbara 6-åringar, över att ha en gul villa att greja med, glädje och stolthet över mina barn som klarar sig bra här i livet, glädje över att kärleken frodas här på Östtomta!
Vad spelar det då för roll, om det finns diffusa smärtor i kroppen?
Det går över!
Det gör det faktiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar