Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 18 mars 2017

Effektivt....

4.30, sätter terriern igång och pipa....
Normalt sett ringer ju min väckarklocka, 4.30, på vardagarna, men idag är det helg. Konstig terrier som inte fattar att det är lördag liksom?!
Nåja, upp kommer tant, staplar ut med hundar, i morgonrock, Stora O:s fodrade skjorta, gummistövlar och beväpnad med ficklampa. En första morgoncigarett, och tankar i huvudet kring fortsätta sova eller inte, när terriern och gamla tanten, checkat av gården, kissat och fått luft.



Nåja, sova är överskattat, så det blir en morgon med levande ljus kaffe och skrivarkursuppgifter istället.
Jag är ju som mest effektiv på morgonen, när alla andra sover, ja hundarna också, efter de varit ute, kan de sova typ till 10... Det känns ju lite fuskigt, men tystnaden på morgonen är ganska skön och behaglig.
Respons på en kursares text, om jag sugit på hela veckan, och reflektion på den lästa boken "Att berätta sig själv" av Merete Mazzarelli, får jag till, och lämnar in, när man äntligen sätter dig, vid köksbordet laddad med en blyertspenna och ett levande ljus tänt på bordet, kaffekoppen nära, så får man till det....

Även morgondagens barngympapass är planerat, musik nedsparad i spellistan, och temat genomgånget.
Hu va effektiv jag är!

Nu ska jag bara väcka resten av kroppen också, lite stretchövningar, för min onda axel, lite massage för den ömmande fläcken på mitt underben, och en dusch på det, så är jag redo för dagens utmaningar.
En lunchspelning i Ladan hos Lars och Ingrid, samt ett sex-årskalas för bästa fasterongen!
Jo, den här lördagen kommer att försvinna den också :)

Hoppas ni alla får en fin lördag, om än kanske något kortare än min, för ni sov väl längre, hoppas jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar