Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 29 augusti 2017

En Katt, del två :)

Plötsligt hör jag något, när jag ska sätta mig i bilen och åka till jobbet, ett lite rasslande ljud från vedboden, som ligger alldeles intill mitt garage.
Det är mörkt där inne, bara fönstret lyser upp lite, och där i motljuset från fönstret ovanpå vedhögen är det en siluett, en siluett av en katt!
"Wilma!" lockar jag, och genast börjar Mae-Bee skälla i hundgården när hon hör min röst. Det är Wilma, hon ser lite tilltufsad ut, men hoppar snabbt ner mot mig, slinker dock förbi, på sitt rinnande sätt att röra sig, och ut bakom garaget.
Mae-Bee skäller fortfarande, jag suckar lättat, hon är inte skadad av överfallet igår, det enda som verkar vara skadat är hennes stolthet....



Så, nu vet jag att hon är hel, dock inte inne än, men när hon väl kommer, så är hon troligtvis vrålhungrig, trött och blöt.

Tips någon, på hur jag får Mae-Bee att fatta att även Wilma bor här och bör vara fredad? Jag har aldrig haft en kattgalen Golden förrut ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar