Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 3 september 2017

Alltså, det här med världen.....

Det är lite otäckt, det som händer ute i världen.
Stormar och översvämningar här och där.
Galna makthavare, som prövar bomber eller provocerar....
Var ska det sluta liksom?

Här i Värmskog, är vårt största problem att jag inte har något mer att förvara min torkade svamp i. Påsar håller sig inte så bra i jordkällaren, behöver små hinkar med lock, någon som har?
Ett annat ganska stort problem är att katten inte ätit maten idag som jag ställde ut till henne i morse. Jag och barna, de två större av brorsbarna, kollade i alla fall i vebon efter katten ifall hon var sjuk eller nåt, men där va hon inte, så hon är väl ute på tur, det brukar hon ju vara, så hon har nog käkat upp maten i morgon :) Tur jag fick hjälp.

Men ute i världen, där händer det grejer, och på nåt vis tror jag det kan påverka även oss, då kanske vi ska sluta tjafsa om skitsaker som flyktingar hit eller dit, eller polisresurser, eller flygskatt. Kanske blir vi själva flyktingar, i vårt eget land typ?
Vi har i alla fall svamp... Om jag nu hittar nåt att förvara den i :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar