Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 30 december 2017

God Morgon, spännande lördag!

Tre dagars arbetsvecka, var perfekt att börja med, efter den förkylningen, fortfarande lika mycket snor i kroppen, mest i näsan då, och en hosta som ger mig andnöd.... Men det är väl priset man får betala som rökare....
Nåja, det är inte synd om mig, men tre dagar var helt okey!
Att vi sen har tre dagars helg, gör ju inte saken sämre.

Betty höll sig innanför staketet idag, och min stora uppgift just idag, när jag kan se gården i dagsljus, blir att se var hon tar sig över och vad jag kan göra åt det....
Kul syssla, och snart är det Fort Östtomta, med flera-meter höga staket runt om :)
Nåja på nåt sätt ska det väl gå att begränsa hennes utflykter.



Sen får vi några spännande små besök idag, möta nya människor som kommer in i ens liv, är ju alltid kul, bäst jag klär mig och får lite färg på ögonen innan ;)
Den här lördagen ska nog gå den också.

En annan reflektion så här några månader efter att det bara är en hund i huset, dessutom en ickefällande ras, är att det blivit mycket mindre hundhår som rullar omkring på golven, dammsugaren är inte alls lika frekvent använd, det är ju positivt, men det blir heller inte städat lika ofta, så idag kanske vet vore läge för ett varv med den...
Inte så kul, men välbehövligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar