Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 23 december 2017

Vad gör alla?

När barnen var små, var det ett himla sjå att få just den här dagen att räcka till....
Man skulle laga en massa mat, koka skinka och griljera slå in klappar, gå till skogen och hämta en gran, klä granen, lägga de vackert inslagna paketen under den och helst hinna koka knäck, göra ischoklad och marsipanfigurer... Sen skulle man provsmaka all maten och efter det få ungarna som redan var sockerdrogade i säng....
Phu....

Idag har vi lagt in sill, tog fem minuter, griljerat en färdigkokt skinka, tog inte heller lång tid, jag har gjort rödbetssallad och grönkålssallad av färdighackad grönkål, hastat ihop en Jansson och lagat grönkålssoppa på grönkålen och skinkspadet som blev över.



Vi har också tagit en tur till stan, och köpt bingolotter till uppesittarkvällen...
När vi ser på det, och duttar med två uppletade tuschpennor, ska vi äta den Jansson jag gjort och provsmaka skinkan...



Vi har slagit in de fem julklapparna vi köpt, och de två paketen till "säcken" de ska vi rimma på också....



Om klockan bara kunde bli 19.30 nån gång....
Vi har spelat två partier med Yatzy....


Och jag fick två timmar gratisliv på Candy Crush....



Vad i hela friden gör alla ni andra?
Sitter fint i soffan och tittar på ert vackra nystädade hus och den fantastiska julgranen?
Här är varken nystädat eller nån gran på plats, jag har på min höjd plockat snorpapper här och där, och lagt rätt Bettys leksaker....



Ja, jag har diskat också, och Stora O har bytt kläder, så lite sånt har jag plockat undan också...

Och nu väntar jag på Bingolotto!!!

Det är ju patetiskt?!
Eller?

Nej det va bättre förr, när dagen inte räckte till....
Endera skaffar jag mig tre nya ungar, eller så påminner jag mig själv om att jag hoppar över julfirandet, och reser till nåt varmt land i fortsättningen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar