Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 7 januari 2018

Att få vara världens bästa moster!

Lite pengar blir bra, några hundralappar i ett kuvert...
Tråkig present, men vad köper man till en femtonåring?
Jag hastar in på Ica, hittar ett födelsedagskort, och får ett infall att slänga med två trisslotter tillsammans med hundralapparna  i kuvertet, han är ju nästan stor....
Ut i bilen igen, skriver snabbt en födelsedagshälsning i kortet och på kuvertet, ner med de släta sedlarna och de två trisslotterna.

Kommer fram till Syster Yster, och lämnar över kuvertet till mosterungen, han som var med mig så mycket när han var en liten parvel, har nu blivit en lång och stilig ung man, han tackar och öppnar, ser pengarna och tänker säkert att det var en bra present. Han ser också lotterna och jag säger lite så där skämtsamt, "Vinner du en miljon så delar vi"
Han börjar skrapa.....
När han skrapat sex rutor av nio, så säger han "Jag vann! Jag vann 1000 kronor!"
Och vi alla runt omkring blir helt till oss, jag ser hur det glittrar i ögonen på ho, 1000 kronor är väldigt mycket pengar för en femtonåring....
Han har ju inte skrapat klart, han har tre rutor kvar och den där runda skrapdelen, där det kan stå beloppet gånger....
"Gånger 10!" Utbrister han, "1000 gånger 10!" och hans min är oslagbar!
"Jag vann 10 000 kronor!" och gissa hur rik en femtonåring känner sig då?!
Och vilken känsla att få vara den som köpt lotten! Nej inte avundsjuka, inte en tanke på att varför gav jag bort den där? Mer, f-n va fränt!

Ja, jag vet att Spel och dobbel är förbjudet i Sverige om man inte fyllt 18 år....
Men,
Jag köpte lotterna
Han skrapade dem
Jag löste in vinsten och gav honom den.
Och hela familjen fick en väldigt rolig stund, och jag fick känna mig som världens bästa moster en stund.
Eller? det är jag väl jämt? Den enda han har i alla fall :)
Frågan är bara hur toppar man det här?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar