Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 3 januari 2018

Fullmåne!

Alldeles ljust ute, dimmigt men ljust!
Månen är som en stor rund ost och det kalla vita ljuset lyser upp gärdena, som ligger öde mellan tjärnen.
När jag lägger mig, blir det inte mörkt i rummet, från hallen där rullgardinerna inte är neddragna, kommer månens ljus in och ger ett kallt sken över rummet, en del ljus smyger in till mig i sovrummet, där jag på mage ligger och läser en av Kazuo Ishiguros böcker.
När jag lägger undan boken och glasögonen, släcker lampan så blir månljuset än mer påtagligt men vi somnar, jag och Betty om intagit platsen vid mina fötter.

En timme senare, varnar jag med ett ryck, i månljuset och det är stört omöjligt att somna om.
Det är ljust, varmt, trångt.....
Och jag är klarvaken!
Betty sover i alla fall...

Och nu, några timmar senare, när jag faktiskt har sovit, och klockan väckt mig för ytterligare en dag, mår jag som jag förtjänar antar jag, när jag sovit, först inte alls sen oroligt. Jag har i alla fall inte sovit riktigt så mycket som jag skulle behövt...
Och tänkt så mycket man drömmer....

Fullmåne.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar